Geometria kół łódź

Sprawdzanie i regulację geometrii powinno się wykonywać nie tylko po naprawach zawieszenia. Jazda po polskich dziurawych drogach, powoduje samoczynne rozregulowanie geometrii kół pojazdu.


Po naprawach zawieszenia wymiana np. łączników, sworzni kulistych, końcówek kierowniczych. Regulację geometrii powinno wykonywać się obowiązkowo. Nawet jeśli kierownica samochodu jest ustawiona prosto, samochód podczas jazdy nie ściąga na boki. Kąty mogą być źle ustawione. Może powodować nierównomierne zużywanie opon z zewnętrznej lub wewnętrznej części koła (opony).

proces ustawiania geometrii kół w samochodzie osobowym

Zdjęcie pokazuje proces pomiaru geometrii kół. Nowoczesne urządzenia elektroniczne zakładane na poszczególne koła komunikują się ze sobą za pomocą wi-fi dzięki czemu potrafią precyzyjnie określić każdy pomiar ustawienia koła.

Objawy źle ustawionej geometrii kół:

  • krzywo ustawiona kierownica podczas jazdy na wprost,
  • ściąganie pojazdu podczas jazdy na wprost w kierunku środka jezdni lub pobocza,
  • nierównomierne zużywanie opon.

Na co zwrócić uwagę przed przystąpieniem do regulacji geometrii: Czy części zawieszenia są w dobrym stanie i nie wymagają wymiany.
a) Jeśli części są zużyte może okazać się że ustawienie geometrii zawieszenia jest nie możliwe. Ponieważ luzy są za duże.
b) Sama regulacja jest bezcelowa ponieważ za chwilę części trzeba będzie wymienić a geometrię ustawiać na nowo.

Jeśli masz problem z geometrią lub nasz artykół na temat ustawiania był za mało wyczerpujący zapraszamy do kontaktu z siedzibą naszej firmy:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!